Veelgestelde vragen

Aankoop
Betaling
Bezorging
Inmeten
Montage
Garantie
Onderhoud
Overige
Aankoop
Betaling
Bezorging
Inmeten
Montage
Garantie
Onderhoud
Overige
Wat als ik na de koop nog iets wil veranderen aan mijn keuken?

Dat is geen probleem. Je kunt je nieuwe keuken nog aanpassen totdat de keuken besteld is. De bestelling van de keuken wordt geplaatst na het inmeten en na controle door speciale order controleurs van onze afdeling.

Wat houdt het in als ik een keuken koop op afroep?

Dat betekent dat wij je keuken hebben gereserveerd. Deze keuken is nog niet geproduceerd, maar wel door jou gekocht. Tot het moment van inmeten kun je de keuken nog aanpassen. Daarna gaat het produceren van de keuken van start en bepalen we in overleg met jou wanneer de keuken klaar moet zijn. Wij bieden de service om je keuken kosteloos op afroep te laten staan, je keuken mag maximaal een jaar op afroep staan. Daarna wordt er +5% gerekend tot een maximum van 2 jaar.

Krijg ik bij Tulp een tekening van mijn nieuwe keuken?

Wanneer alles definitief is, ontvang je een leidingschema. Dit is een tekening van hoe de leidingen (zoals gas, water en elektriciteit) moeten worden aangelegd als voorbereiding op de plaatsing van je keuken.

Kan ik bij Tulp altijd een offerte aanvragen?

Je kunt bij ons altijd een vrijblijvende offerte aanvragen. Ook bestaat de mogelijkheid om een 2D- of 3D te laten maken zodat je een goed beeld krijgt van hoe de keuken in je woning eruit gaat zien. Het is handig om hiervoor een afspraak te maken in een van onze showrooms zodat wij alle tijd voor je hebben.

Hoe zit het met de betaling van mijn keuken?

Je hebt twee betalingsopties:

  1. Per bank, op zodanig tijdstip dat het bedrag tijdig bij levering is ontvangen
  2. Je betaalt bij de levering van de keuken aan onze chauffeur per pin. Hou er rekening mee dat de pinlimiet hoog genoeg is ingesteld.
Moet ik een aanbetaling doen wanneer ik bij Tulp een keuken koop?

Bij een extra bestelling dient een aanbetaling gedaan te worden.

Wat is de levertijd van een keuken?

Leveren is vanaf 6 weken mogelijk afhankelijk van de keuzes die gemaakt zijn. Gemiddeld is de levertijd 8 tot 12 weken. Dit is veelal afhankelijk van de grootte en specifieke wensen van de keuken. Er is veel mogelijk als je jouw keuken snel nodig hebt. Informeer hiernaar bij jouw keukenadviseur.

Als een korte levertijd echt belangrijk is kun je ook informeren naar onze uitverkoop keukens. Deze kunnen direct uit de showroom geleverd worden en hierop krijg je korting tot wel 70%.

Wat als mijn keuken op een etage geleverd moet worden?

Wij zijn in bezit van een eigen ladderlift, waardoor we ook kunnen leveren wanneer u op een etage woont. In de meeste gevallen gaat deze lift tot en met de 3e etage. Woont u hoger dan een 3e etage? Dan zijn de kosten voor bijvoorbeeld een hijskraan voor eigen rekening.

Wat zijn de bezorgkosten van een keuken?

In Nederland en België betaalt u geen bezorgkosten. Wilt u de keuken in een ander land geleverd hebben? Informeer dan bij de keukenadviseur naar de bezorgkosten.

Hoe ziet het lever/montage traject eruit?

De keukenadviseur spreekt een definitieve levertijd af. Vijf weken van tevoren krijg je de exacte leverweek te horen. Een werkdag na levering wordt de keuken geplaatst.

Levert Tulp ook in het buitenland?

Ja, dit is geen probleem. Informeer bij de keukenadviseur naar de mogelijkheden voor bezorging in het buitenland. De bezorgkosten en overige kosten buiten Nederland en België zijn voor eigen rekening. Leveren in Europa is mogelijk, maar monteren is op aanvraag en hangt van het land en locatie af.

Hoe kan ik een inmeetafspraak plannen?

Het beste kunt u contact opnemen met de showroom waar u de keuken hebt gekocht. Bekijk hier onze contactgegevens per showroom.

Wat gebeurt er bij een inmeetafspraak?

 

Om ervoor te zorgen dat uw nieuwe keuken straks perfect in de ruimte past, komt er een gespecialiseerde inmeter bij u langs. We gaan als volgt te werk: 

  • De inmeter meet de ruimte op door middel van een laser en kijkt naar de plaats van ramen en deuren.
  • Daarnaast bekijkt de inmeter hoe je nieuwe keuken veilig naar de keukenruimte getransporteerd kan worden.
  • De inmeter maakt hier een gedetailleerd verslag van, zodat de keuken kan worden besteld en er niets meer mis kan gaan op het moment dat de keuken geplaatst en gemonteerd wordt.
Wat als ik een nieuwbouwwoning heb?

Wanneer u een nieuwbouwhuis hebt, dan moeten de binnenmuren er al staan om de inmeting te kunnen doen.

Kan de inmeting ook plaatsvinden als de ‘oude’ keuken er nog staat?

Dit is geen probleem. Bij een bestaande woning mag de oude keuken er nog gewoon staan tijdens de inmeting.

Moet ik bij de inmeting aanwezig zijn?

Het is belangrijk dat je tijdens het inmeten aanwezig bent, zodat je vragen kunt stellen en het inmeetrapport kunt tekenen.

Op welke moment vindt de inmeting plaats?

Wanneer je getekend hebt voor de keuken, dan gaan we volgende data plannen:

  1. Datum voor de inmeetafspraak
  2. Datum voor levering
  3. Indien de keuken door ons gemonteerd wordt, de datum voor de montage
Hoeveel tijd neemt een inmeting in beslag?

Een dag voor het inmeten krijg je na 16:00 een SMS met een indicatie van het tijdstip waarop de inmeter komt. De inmeter belt 30 minuten van tevoren. Wij reserveren meestal een dagdeel voor het inmeten.

Wat houdt montage van mijn keuken precies in?

Het monteren van een keuken neemt een hele werkdag of eventueel meer in beslag (afhankelijk van de moeilijkheid van het ontwerp). De keuken wordt gemonteerd volgens het inmeetrapport. Als het opleverrapport ondertekend is, zit het werk van de monteur erop. Er rest nu nog één ding: het aansluiten van de apparatuur. Het is mogelijk om dit zelf aan te sluiten, heb je liever dat wij dit doen? Geen enkel probleem, dit dient van tevoren bij de keukenadviseur aangegeven te worden.

Wat zijn de kosten van montage?

De kosten van het monteren van de keuken zijn afhankelijk van meerdere factoren, zoals de grootte van de keuken en de extra werkzaamheden. Dit kunnen we het beste inschatten wanneer de keuken volledig is ontworpen.

Wordt bij de montage van mijn keuken ook alle apparaten aangesloten?

Indien dit is afgesproken met de keukenadviseur worden de apparaten aangesloten. Wanneer dit is aangegeven zorgen wij ervoor dat er een monteur langskomt die gekwalificeerd is om de apparatuur aan te sluiten.

Wat zijn de garantievoorwaarden?

Bekijk hier de garantievoorwaarden.

Hoe onderhoud ik mijn keuken van Tulp Keukens?

Gebruik daarvoor de speciaal ontwikkelde CleanPro set, verkrijgbaar bij Tulp Keukens. De samenstelling van CleanPro zorgt voor hygiënische en stralende keuken. Afhankelijk van de materialen in jouw keuken kies je een van de verschillende onderhoudssets.

Wat zijn de bedrijfsgegevens van Tulp Keukens?

Tulp Verkoop BV
Gragtmansstraat 3
5145 RA Waalwijk
Nederland

KVK 814621557
BTW NL 8146.21.557.B.01
E-mail info@tulpkeukens.nl
Telefoon 0416-539158

Is Tulp CBW-erkend?

Tulp Keukens heeft CBW-erkenning waarmee we gegarandeerde zekerheid bieden. Dat betekent dat wij verkoopwaarden hebben die jou extra goed beschermen bij de aankoop van jouw keuken. Mochten er onverhoopt geschillen voorkomen, dan neemt CBW de zaken over en geeft garantie af. Bekijk hier onze CBW-voorwaarden.

Service & contact

Tel: 0416-539158
Mail: klantenservice@tulpkeukens.nl

Onze klantenservice is bereikbaar van maandag t/m vrijdag. Ook kun je gebruik maken van ons contactformulier. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met je op en helpen je waar mogelijk.

Heb jij hem al?

Het unieke keukenmagazine van Tulp Keukens geeft een goed en volledig beeld van wat er mogelijk is bij Tulp Keukens. En dat is veel! Blader door de wereld van Tulp.  

  • Binnen 3 dagen in je brievenbus
  • Boordevol inspiratie, tips en meer!